Potrzebne informacje

Jacek Łeszega

Szlaki spacerowe w Ustrzykach Dolnych

Szlak czerwony rozpoczyna się przy dworcu PKP, PKS i prowadzi na szczyt Kamiennej Laworty (769 m.n.p.m.) – do węzła szlaku czerwonego i zielonego. Przechodzi następnie przez Kamienną Lawortę i dociera do źródeł Strwiąża. Kieruje się dalej przez Małego Króla (642 m.n.p.m.) do miasta. Czas przejścia bez odpoczynków 4 – 4,5 godz.

Szlak niebieski rozpoczyna się przy dworcu PKP, PKS i prowadzi w kierunku Brzegów Dolnych, a dalej stromym stokiem Kinia na Orlik (618 m.n.p.m.). Przed szczytem Orlika szlak skręca do Jasienia i prowadzi do szlaku żółtego. Czas przejścia bez odpoczynków – 1,5 godz.

Szlak zielony jest szlakiem łącznikowym pomiędzy Kamienną Lawortę a pasmem Małego Króla. Swój początek ma na Kamiennej Laworcie i prowadzi do Strwiążyka. Następnie stromym podejściem dochodzimy do węzła szlaków na grzbiecie Małego Króla. Czas przejścia bez odpoczynków – 1 godz.

Szlak żółty rozpoczyna się przy dworcu PKP, PKS i prowadzi przez miasto, następnie obok stadionu. Wspina się na szczyt Gromadzynia (654 m.n.p.m.). Z pasma Równi szlak skręca
w lewo i prowadzi do Jasienia, a dalej przez miasto do dworca PKP, PKS. Czas przejścia bez odpoczynków – 2 godz.

Szlak czarny rozpoczyna się w rynku miasta, prowadzi przez miasto, a następnie obok stadionu. Dochodzi do granicy lasu i skręca w prawo. Następnie biegnie przy lesie, by po pewnym czasie skręcić w prawo i dojść do cmentarza żydowskiego. Czas przejścia bez odpoczynków – 30 min.